Villkor

Leveranstid

Vi strävar efter att skicka beställningar så snabbt som möjligt. Beställer du en "obrandad" via vår webshop skickas din beställning mellan 3-10 arbetsdagar efter att vi mottagit beställningen. Under högtrafik (kampanjer, lanseringar och helgdagar) kan leveranstiderna vara något längre. Special ordrar som beställs kommer du att få ett estimerat leveransdatum av den säljare du varit i kontakt med.

Fraktsätt och avgifter

Fraktkostnader inkluderar porto- och paketeringskostnader. Fraktavgifterna läggs automatiskt till det totala priset när du gör en beställning. I princip levererar vi beställningen direkt till leveransadressen på grund av förpackningsstorlekarna.

Om någon av varorna du har beställt är slutsåld kontaktar vi dig omgående.

Om du vill göra ändringar i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst, info@subgames..se, så snart som möjligt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveranssätt. Fraktkostnaderna beror på både vikten och volymen på beställningen. Fraktkostnaderna är baserade på de aktuella priserna för logistikoperatörerna.

Viktigt att notera vid frakt av en stor produkt

Transportföretaget kommer vanligtvis att kontakta kunden per telefon i förväg och ange när produkten är levererad. Om tidpunkten inte passar kunden kan kunden komma överens om leveranstid med ett transportföretag.

 När den av kunden beställda produkten kommer till leveransadressen sänks den ner till gården och kunden ska ta den därifrån. Transportföretaget är inte skyldigt att ta dem till t.ex. insidan. Eftersom överdimensionerade varor är tunga och ofta obekväma att hantera rekommenderar vi att kunden har hjälp tillgänglig vid den tidpunkten för att flytta produkterna till sin slutliga plats.

 Föraren måste visa upp fraktsedeln för kunden för underskrift. Innan fraktsedeln signeras måste kunden inspektera förpackningen för eventuella skador som kan ha uppstått under transporten. Det är normalt att det finns vissa tecken på slitage på förpackningen, men om förpackningen vid något tillfälle är tydligt trasig är det värt att undersöka om själva produkten är skadad.

Betalningsmetoder

Du betalar för varorna och deras frakt när du lägger din beställning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga i vår onlinebutik: betalning via internet, betal- eller kreditkort och Klarnas betalningsmetoder. Betalningar behandlas via webbplatsen för Klarna.

 För företag finns betalning med faktura och delbetalning av leasing som betalningssätt.

Bytes- och returpolicy

I enlighet med den Svenska konsumentskyddslagen erbjuder vi en 14-dagars bytes- och returpolicy för alla våra varor från och med dagen för mottagandet av varan i fråga. Returnerade varor måste vara i originalskick, dvs oanvända och återförsäljningsbara. Returnera varor i originalförpackningen.

Kunden står alltid för returfraktkostnaderna. Om du har något att fråga, vänligen kontakta vår kundtjänst: info@subgames.se

Observera att kunden alltid är ansvarig för fraktkostnaden för produktens retur. Dessutom debiterar vi en returhanteringskostnad 50,00 € / frakt. Vid behov kontakta kundtjänst: info@subgames.se

Betalningar gällande returer hanteras via Klarna. Med kreditkortsbetalningar återförs pengarna direkt till kortet i fråga (till exempel Visa, Mastercard).

Om du vill återkräva produkten, vänligen kontakta vår kundtjänst info@subgames.se för att få instruktioner hur du gör det. Vi kommer inte att få återbetalning mer än 14 dagar efter leverans.

Du kan skicka eller ta med de varor du vill returnera eller byta till oss som ett kundreturpaket till adressen nedan. I händelse av en återvinning, vänta på vårt svar innan du skickar tillbaka varan till oss.

PRODUKTRETURNERING

STHLM-NY AB, Hälsingegatan 49, 133 31, Stockholm
Tid för hämtning och retur av e-handelsbeställningar: Tisdag – torsdag, mellan kl. och 15.00.

Returbehandlingstid

Det tar cirka två veckor att behandla returer. Vi strävar efter att behandla returer så snabbt som möjligt. Observera att vi endast svarar på frågor angående returer om det har gått mer än två veckor.

Problem med frakt och felaktiga varor

Om en vara har försvunnit under transporten, är felaktig eller fel vara har levererats till kunden måste kunden omedelbart meddela oss på info@subgames.se.

Anmälan om felaktig leverans eller en felaktig vara ska göras inom 14 dagar från mottagandet av varan. Om paketet har skadats under transporten ska en reklamation angående den skadade vara omedelbart skickas till budfirman.

Annan information

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i våra villkor. Vi rekommenderar att du läser våra nuvarande villkor noggrant innan du gör din beställning. Vi hanterar alla kunduppgifter med största konfidentialitet.